Hacking the Show: QoP and Log Data Analyses of Interactive Concert Experiences
Hacking the Show: QoP and Log Data Analyses of Interactive Concert Experiences
Creative Arts and Design Innovations
Accepted

ข้อมูลโครงงาน

ชื่อ (ภาษาไทย)
Hacking the Show: QoP and Log Data Analyses of Interactive Concert Experiences
ชื่อ (ภาษาอังกฤษ)
Hacking the Show: QoP and Log Data Analyses of Interactive Concert Experiences
หน่วยงานที่ร่วมมือ / แหล่งทุนที่ได้รับมาสนับสนุน
-
สิ่งที่ต้องการสนับสนุนจาก คณะ/สถาบัน
-
สิ่งที่ได้จากโครงงาน
บทความวิชาการ/งานวิจัย
บทคัดย่อภาษาไทย
-
คำสำคัญภาษาไทย
-
บทคัดย่อภาษาอังกฤษ
This work attempts to spark conversations about the technical and creative aspects of participatory concert settings. It features the results of two interactive research concerts on basis of audience participation quantities, motion analysis and log data clustering. Ultimately, it poses questions how participatory work can help when teaching interactive technology for the arts and beyond.
คำสำคัญภาษาอังกฤษ
-
วัตถุประสงค์ของโครงงาน
The objectives of this project are to analyze audience participation levels in interactive concert settings using quantitative data, study motion patterns and engagement behaviors through motion tracking and log data analysis, and explore how participatory experiences influence audience perception and engagement in live performances. Additionally, the project aims to investigate the potential of participatory concerts as a tool for teaching interactive technology in the arts and provide insights for developing interactive performance technologies that enhance both artistic and educational experiences.
ที่มาและความสำคัญ หรือ เหตุผลที่ทำโครงงานนี้
The integration of interactive technology with art and music has gained increasing attention, particularly in concert settings that allow direct audience participation. Creating performances that foster interaction between the audience and performers not only enhances the artistic experience but also provides opportunities for learning about interactive technology.
ประโยชน์ที่คาดว่าจะได้รับจากการทำโครงงานนี้
The insights gained can contribute to the development of interactive performance technologies that support learning in both the arts and interactive technology fields.

Youtube

Information
ประเภทโครงงาน
Creative Arts and Design Innovations
Tags
Highlight 2025
KMITL Expo 2025
ปีการศึกษา
2568
วันที่สร้าง
25 กุมภาพันธ์ 2568, 07:04
วันที่แก้ไขล่าสุด
2 มีนาคม 2568, 05:06
สร้างโดย
benjawan.ma@kmitl.ac.th (benjawan.ma@kmitl.ac.th)
รูปภาพที่เกี่ยวข้อง
สมาชิกโครงงาน
M
MATTHIAS JUNG
เจ้าของโครงงาน
S
อ.สรศักดิ์ ด่านวรพงศ์
สมาชิกโครงงาน
p
ปรารถนา กิตติประภานันท์
สมาชิกโครงงาน

หากพบปัญหาในการใช้งานสามารถติดต่อได้ที่ Line Official: @acadkmitl

2023 KMITL Innovation Project. | Version: 2.2.2